登录  
 加关注
   显示下一条  |  关闭
温馨提示!由于新浪微博认证机制调整,您的新浪微博帐号绑定已过期,请重新绑定!立即重新绑定新浪微博》  |  关闭

欧阳欣悦的第一博

欧阳欣悦原创家园

 
 
 

日志

 
 
关于我

世界华语作家联谊会会员、江苏盐城市作家协会会员。作品多发于《当代作家》《中国作家网》等刊物。出版的专集有《诗海飞歌》和《渐去渐远的岁月》,2014年作品在第十二届“新世纪之声*美丽中国” 征文评中荣获诗歌银奖。2015年散文诗作品:荣获第二届中外诗歌散文邀请赛一等奖。此次有多个作品的在国内和网站上获奖。今年有20多首诗歌在《中国作家网》发表。目前担任网易《中国作家协会》、《中华艺术》电子刊等网络编辑。笔名有:云雷、萧湘雪艳等。

(华夏文学同题4) 想你的时候,我只想唱悲伤的歌(诗歌)原创(中英文对比阅读)  

2014-04-04 23:39:13|  分类: 欧阳欣悦(中英文 |  标签: |举报 |字号 订阅

  下载LOFTER 我的照片书  |

怀念亲人 - 懒猪 - 懒猪博客

 

(华夏文学同题4) 想你的时候,我只想唱悲伤的歌(诗歌)原创(中英文对比阅读) - 欧阳欣悦 - 欧阳欣悦的第一博

想你的时候,我只想唱悲伤的歌

When thinking of you, I only want to sing a sad song

------------此诗献给我那:天堂里的妈妈

This poem to me about that: Heaven's mother

 

作者:欧阳欣悦

Authors: Ouyang Xinyue

 

有一份情感,会使你,难以忘怀。有一份思念,会使你,难以割舍。

There is a feeling, will make you, unforgettable. There is a miss, will make you, hard.

每个一人,都会有喜乐哀愁;每一个,也都会有童年的幸福,青春时美好;

Each person will have joy, sadness; each, also will have the happiness of childhood, youth is beautiful;

以及深埋在心底的那份伤感和纠结。

And buried deep in the heart of the sad and tangle.

 

 

 

----------------题记。

 

Situation in mind.

砂粒的博客 .

又到了 清明的日子

The Tomb Sweeping Day

我早早地 折叠好纸钱

I arrived early folded paper money

这是我 为天堂里的妈妈

This is my heaven's mother

而准备的清明节的礼物

While preparing for the Ching Ming Festival gift

妈妈, 请不要嫌弃的我小气

Mom, please don't mind, I mean

工作的繁忙 生活的疲惫

The busy work life

我如今 只能自己一个人来担当

Now I can only own a person to bear

今年的清明节 我又要在你的故乡度过

This year's festival and I spent in your hometown

明明是明天的日子 可是我

It is the day of tomorrow but I

只能选择今天 给你捎上纸钱

Can only choose to send you money today

微薄的 小小的心意 是我的

Poor little heart is my

一份 思念你的 情思的继续

Keep a miss your feelings

 

 

因为我 明天没有放假

Because I don't have a holiday tomorrow

所以 我只好选择了今天

So I chose today

来为你 许愿 祈祷   

To make a wish for you to pray

每到今天的这个日子 我就会

Each to this day I will

更加地想念你 更加地思念着你

I miss you more and more missing you

每到今天的这个日子 我都会

Every day to this day I will

跟妹妹一起 不约而同地

With my sister invariably

为你 奉上 我们姐妹的一点点心意

In order to offer you our sister's little mind

砂粒的博客 .

 

妈妈,明天的礼物 您收到了吗

Mom, tomorrow's gift you received it

妈妈 , 妹妹对你说的话

Mom, sister said to you

你是不是 都能够听得见

You Is it right? Can hear

也许 你不会忘记我 不会忘记

Maybe you won't forget me not forget

我是一个 不爱多说话的女儿

I am a few words daughter

可是 一直以来 我都知道

But I always knew

你很喜欢我 喜欢我给您唱歌

You like me like I sing to you

喜欢我给您 轻盈地舞蹈

Like I give you lightly dance

 

 

妈妈, 您今晚 可曾看见我

Mom, have you seen me tonight

在公园广场上 一个人为您舞蹈了吗

At the park plaza one for you to dance

记得 您生病的那个时候

Remember that when you are sick

您经常要求我 为您在医院里跳舞

You often ask me to dance for you in the hospital

为了 不影响同室里病友的反感

In order not to affect the patients body in disgust

我 耐心地跟您商量

I patiently to discuss with you

请您等我们一起回家的时候

Please wait for us to go home

我带您去 我们县城的公园广场上跳舞

Dance me to take you to our County Park Plaza

砂粒的博客 .

每当我想起那个时候 您的样子

Whenever I think of the time you look

您就像个很听话的老小孩

Would you like a good old boy

我还清楚的记得 周围的人们

I still clearly remember the people around

经常的取笑我们这对母女

We often make fun of the mother and daughter

我更清楚的记得您 慈祥的模样

I remember your kind

我还记得您 不怕病魔 顽强地

I also remember that you are not afraid of illness stubborn

跟病魔做最后的斗争 和勇敢

The final struggle with the disease and brave

妈妈 ,您是一个的坚强不屈的妈妈

Mom, you are a mother, be firm and inflexible

 

 

今夜里的繁星 是否满布夜空

The stars are all night tonight

我没有在意 没有在意

I do not care do not care about

因为 我只在乎 我只在乎 你是否

Because I care about what I care about you

真的 收到了我们姐妹给您捎去的礼物

Really received our sister give you gifts

砂粒的博客 .

妈妈,妈妈 天堂里的妈妈

Mother, mother in heaven mother

如果有来生 如果可以重头开始

If the next life if I could do it all over again

我只希望 下辈子 还做你的女儿

I just want to do your daughter

妈妈呀 妈妈 清明节里的妈妈

Mother mother mother in the Qingming Festival

你那里到底过的怎么样

You are doing

妈妈呀 妈妈 亲爱的妈妈

Mother mother dear mother

您知道爸爸 他也很想念着你嘛

You know dad he is thinking of you

他把你的遗像放大了以后 挂在了

He took your portrait magnified after hanging in the

你曾经住过的房间里 一直收藏

Have you ever lived in the room has been collection

那份情爱 唯有我才能够看懂 看懂

That only I can read to understand love

 

 

妈妈呀 妈妈 如果有来生

Mother mother if there is an afterlife

我真的好想你 立马就来到我的身边

I really miss you immediately came to my side

夕阳西下的炊烟旁边 我借着

Sundowners smoke next to me by

春风 为我给你送去了 送去了

The spring breeze for I sent you to send to the

跨越时空的眷念和思念

Across time and miss and miss

忘不了的亲情 听不完的哀乐

Forget the love listening to endless sorrow

伴随着雨丝 洒落在 四月的春天

With the rain fell in the spring of April

今夜 我守着夜空 向您把心语深情地倾诉

Tonight, I watch the night sky to your heart deeply talk

想起你的 我只想为你唱一首悲伤的歌曲

I think of you only want to sing a sad song for you

明年的清明 我定要为您送一首快乐的新曲

Next year's Qingming I must send a happy song for you

 

(华夏文学同题4) 想你的时候,我只想唱悲伤的歌(诗歌)原创(中英文对比阅读) - 欧阳欣悦 - 欧阳欣悦的第一博

 特此感谢:此版模制作者的友情提供!)

 

 

 

  评论这张
 
阅读(624)| 评论(52)

历史上的今天

评论

<#--最新日志,群博日志--> <#--推荐日志--> <#--引用记录--> <#--博主推荐--> <#--随机阅读--> <#--首页推荐--> <#--历史上的今天--> <#--被推荐日志--> <#--上一篇,下一篇--> <#-- 热度 --> <#-- 网易新闻广告 --> <#--右边模块结构--> <#--评论模块结构--> <#--引用模块结构--> <#--博主发起的投票-->
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

页脚

网易公司版权所有 ©1997-2018